ترنــــم اندیشـــــه

مبانی زبان فارسی.دانشگاه فرهنگیان .پردیس شهید باهنر کرمان

ترنــــم اندیشـــــه

مبانی زبان فارسی.دانشگاه فرهنگیان .پردیس شهید باهنر کرمان

مشخصات بلاگ
ترنــــم اندیشـــــه

این وبلاگ در جهت آشنایی شما با مبانی زبان فارسی و انجام کاری گروهی با راهنمایی های جناب آقای علی پور میرزایی طراحی شده است.
نویسندگان:
زهرا سعیدی
سحر صفوی
مهرنوش سلمانی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۷ ارديبهشت ۹۴، ۰۰:۳۲ - زهرا
    عالییی

بانوی یاس و صبر زینبی

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ق.ظ


همیشه وقتی وارد کلاس می‌شدم بلند صلوات می‌فرستاد به طوری‌که صدایش از صدای دیگران قابل تشخیص بود. وقتی درس می‌دادم با شور و نشاط خاصی گوش می‌داد و پاسخ می‌گفت و وقتی بحث‌های فرعی پیش می‌آمد او اوّلین کسی بود که بدون هراس با فارسی شکسته‌  بسته و با لهجه‌ی غلیظ اردو نظرش را می‌داد.  

آن روز وقتی وارد کلاس شدم آهسته صلوات فرستاد و وقتی درس دادم بی‌صدا گوش کرد و وقتی سؤال کردم دستش را برای پاسخ بالا نبرد ... به چهره‌اش دقیق شدم. پرسیدم: یاسمین خوبی؟

گفت بله خانم.

بچه‌ها به اردو با هم چیزهایی گفتند و دیدم که دو قطره اشک از گوشه‌ی چشمانش فروغلتید. به روی خودم نیاوردم و فکرکردم شاید کم حوصله است امروز.

وقتی درس را تمام کردم چند سؤال از شاگردان پرسیدم و دیدم که درس را خوب فهمیده‌اند؛ یاسمین هم فهمیده‌بود.

گفتم بچه‌ها چی شده؟ یاسمین حال نداری امروز؟ گفت: چرا خانم چیزی نیست. . بچّه‌ها گفتند: امروز صبح به او خبر داده‌اند که گروهگ‌های وهّابی خواهر و شوهرخواهرش را جلوی در خانه‌شان در کراچی شهید کرده‌اند.

و من دیدم که یاسمین آهسته اشک ریخت. از او پرسیدم خواهرت بچّه داشت؟ شغلش چه بود؟

گفت یک دختر کوچولو دارد و با شوهرش در کراچی پرستار بودند. گفتم فاتحه‌ای بخوانند و کمی درباره‌ی شهادت صحبت کردیم. بعد هم به او گفتم: چرا امروز به کلاس آمدی؟ برو استراحت کن. گفت: من به خاطر درس به این‌جا آمده ام نمی‌توانم به هر دلیلی غایب شوم.       


نظرات  (۲)

ممنون واقعا زیبا بود..

پاسخ:
ممنون از لطفتون
جالب بود وآموزنده،ممنون از زحماتتون
پاسخ:
ممنون از نظراتتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی